Technológia úpravy

3d_2

Úpravy riadiacich jednotiek motorov realizujeme zmenou niektorých častí pôvodného programu tzv.kalibračných dát. Ich úlohou je riadiť motor, napríklad dĺžku alebo silu vstreku paliva, priebeh predstihu či predstreku a podobne. Upravujeme ich samozrejme vždy v závislosti na otáčkach a záťaži motora. To v konečnom dôsledku tvorí výsledok, že motor bežiaci bez záťaže, pri čiastočnej záťaži či vo voľnobežných otáčkach pracuje na originálne nastavenia. Ale pri maximálnej záťaži a hlavne v pracovných otáčkach motora, je software modifikovaný miernymi zmenami, ktoré sa prejavia nárastom a zmenou priebehu výkonu a krútiaceho momentu. Tým docielime profituning a spokojnosť zákazníka.

V roku 2004 prišla nová éra riadiacich jednotiek EDC16 a ME9 ktoré sú najnovšie riadiace jednotky motorov spĺňajúce normu EURO4 využívajúce najmodernejší procesor Motorola MPC5xx. Sú montované do vozidiel ako napríklad Octavia II, Golf 5, Mercedes, BMW, Peugeot, Renault, Volvo, Saab, VW a podobne

.2d_1

Najnovšie riadiace jednotky upravujeme, ako prvý na Slovensku bez pájkovania, prístrojom BDM využívajúcim interface pre programovanie riadiacich jednotiek EDC16, EDC16+, ME9, MED9x, 5WS, 5WK alebo MultiJet.

Pri týchto úpravách sú zúročené dlhodobé skúsenosti a testy motorových vozidiel nielen na valcovej skúšobni ale aj v bežnej prevádzke a zohľadnené konštrukčné rezervy každého motora. Vďaka nim vieme, že úpravy nemajú vplyv na vlastnú spoľahlivosť riadiacej jednotky ani na spoľahlivosť a životnosť motorov, či ich príslušenstva.

Lídrom na trhu riadiacich jednotiek motora pre dieselové motory je určite značka Bosch. V rokoch 2005-2008 však konkurencia postupne uviedla na trh novinky v oblasti manažmentu dieselových motorov, ako napríklad koncern VAG, FORD, PSA systém Siemens, koncern Ssangyong, PSA alebo Mercedes systém Delphi. Tieto systémy sú výrazne lacnejšie, preto ich začali sériovo montovať do množstva modelov.

Avšak pre chip tuningové spoločnosti nastal veľký a mnohokrát neriešiteľný problém, nakoľko každý výrobca používa svoje kryptovanie softvéru, a iné prepočtové faktory na zobrazenie reálnych hodnôt máp v baroch, mS alebo stupňoch. Tým pádom nieje možné správne nastavenie hodnôt už len napríklad plniaceho tlaku turbo dúchadla. Alebo dokonca vôbec nevedia vyhľadať nastavenia softvéru riadiacej jednotky motora a tým pádom ju ani nevedia upraviť. Každý výrobca disponuje súborom, ktorý obsahuje kompletný popis máp a všetky faktory na reálne zobrazenie hodnôt ku každému vyvinutému programu riadiacej jednotky. My sa snažíme mať každý jeden aktuálne zakúpený, aby sme mohli začať testovať v praxi ako je motor spoľahlivý a aké má rezervy, a nemuseli sa predtým prácne za pomoci datalogu z válcovej skúšobne dopátrať k zisteniam, ktorá mapa čo riadi a akú má presnu odozvu.

obd-tuning

KRÚTIACI MOMENT

Výsledky úprav sú zrejmé z grafov valcovj brzdy, kde sú pre názornosť uvedené krivky priebehu krútiaceho momentu motora [Nm] a výkonu motora [kW] v závislosti na otáčkach motora.

Z grafov je zrejmý nárast krútiaceho momentu, výkonu a zväčšenie rozsahu pracovných otáčok motora.

ZVÝŠENIE PRUŽNOSTI MOTORA

Všeobecne môžeme povedať, že pri jazde s upravenou jednotkou je citeľná väčšia pružnosť motora, čo má za následok uľahčenie rozjazdu na križovatkách, bezpečnejšie predchádzanie, jazdu do stúpania bez nutnosti zaradiť nižší prevodový stupeň a lepšie dynamické vlastnosti zaťaženého auta. Takto upravený motor naďalej bez problémov plní predpísané emisné limity.

ODSTRÁNENIE OBMEDZOVAČA MAXIMÁLNEJ RÝCHLOSTI

Dnes sa vo väčšine predávajú vozidlá s malým alebo opačne veľkým objemom a prevažne momentálne najmodernejším dieselovým motorom s priamym vstrekovaním, ktoré sa výkonom minimálne vyrovnajú benzínovým motorom. A preto sa už aj do dieselových riadiacich jednotiek určitých modelov začal implementovať obmedzovač maximálnej rýchlosti, ktorý je nastavený na hodnotu 190 až 250 km/h.

ODSTRÁNENIE FILTRA PEVNÝCH ČASTÍC

Všetky moderné dieselové motory sú vybavené DPF/FAP – filtrom pevných častíc. Je to systém zachytávania pevných častíc produkovaných dieselovým motorom vo výfukovom systéme. Jedná sa o vymeniteľný diel s určitou životnosťou, závislou na prevádzke vozidla. Cena dielu sa pohybuje v rozmedzí od 1.500 do 4.000 Euro. Preto poskytujeme službu – odstránenie filtra pevných častíc. Úkon pozostáva z dvoch krokov. Demontáž z výfukového systému a preprogramovanie vozidla (deaktivácia filtru pevných častíc). Odstránenie filtru pevných častíc ponúkame už od 300 Eur.

OPRAVY RIADIACICH JEDNOTIEK

Technický vývoj nás priviedol k mnohým možnostiam ako pomôcť v prípade poškodenia riadiacej jednotky motora a preto ponúkame svoje služby aj v tejto oblasti, napríklad dovozcom ojazdených vozidiel, ktorým sa už určite stalo, že doviezli nabúrané auto, ktoré má riadiacu jednotku namontovanú na nie veľmi šťastnom mieste, a tá už pri menšom náraze utrpí “šok”. V takomto prípade, hlavne pri nových vozidlách ( Octavia II, Golf V, Touran, Touareg, Mercedes, BMW, Fiat, Ford, Citroen, Peugeot a iné ) ponúkame pomoc za priaznivú cenu a nemusíte kupovať novú, nie lacnú riadiacu jednotku.

INDIVIDUÁLNE ÚPRAVY

Náročnejším zákazníkom ponúkame nielen úpravu riadiacej jednotky motora, ale navyše výmenu výfukového systému, chladiča stlačeného vzduchu, turbo dúchadla, podvozku, bŕzd a samozrejme individuálne nastavenie riadiacej jednotky motora, potrebné vykonať po výmene tuningových dielov motora. Individuálne nastavenie je veľmi dôležité pre správnu funkčnosť motora.

CHIP TUNING | KONFIGURÁTOR

Zadajte nové vyhľadávanie:

01
02
03
04
05

Ak sa vaše vozidlo v tabuľke nenachádza, neváhajte nám napísať.